Online marketing in vier stappen

In dit artikel vindt u zes stappen tot een succesvolle strategie voor uw bedrijf.

1. vind klanten met betaalde kanaal advertenties

Betaalde kanaal marketing is iets wat je waarschijnlijk in een of andere vorm tegenkomt. Andere namen voor dit onderwerp zijn Search Engine Marketing (SEM), Online Advertising of pay-per-click (PPC) marketing. Heel vaak gebruiken marketeers deze voorwaarden onderling verwisselbaar om hetzelfde concept te beschrijven: verkeer dat is aangeschaft via online advertenties. Marketeers duiken vaak weg van deze techniek omdat het geld kost. Dit perspectief zal u een aanzienlijk nadeel brengen. Het is niet ongewoon dat bedrijven PPC-campagnes met niet-afgetopte budgetten uitvoeren. 

2. Amplify 1:1-verbindingen met e-mail marketing

E-mail marketing heeft een slechte rap. Waarom? Want in de meeste gevallen is het spammy. Wanneer het correct wordt uitgevoerd, kan e-mail marketing ongelooflijk krachtig zijn. De truc is om de verbinding van mens tot mens boven de verkoop te prioriteren. Balans automatisering met een persoonlijk tintje. 

3. wordt gevonden met SEO

Zoekmachines zijn een krachtig kanaal om verbinding te maken met nieuwe doelgroepen. Bedrijven zoals Google en Bing kijken om hun klanten te verbinden met de best mogelijke gebruikerservaring. Stap één van een sterke SEO-strategie is om ervoor te zorgen dat uw website-inhoud en producten het beste is die ze kunnen zijn. Stap 2 is om die gebruikerservaring informatie te communiceren met zoekmachines, zodat u op de juiste plaats gerangschikt. SEO is concurrerend en heeft de reputatie een zwarte kunst te zijn. 

4. Start uw sociale strategie

Je sociale media strategie is meer dan alleen een Facebook-profiel of Twitter-feed. Wanneer correct uitgevoerd is sociale media een krachtige Customer engagement-engine en Web Traffic driver. Het is gemakkelijk om te worden in gezogen in de hype en profielen te creëren op elke sociale site. Dat is een verkeerde aanpak. Wat je moet doen in plaats daarvan is om zich te concentreren op een paar belangrijke kanalen waar uw merk het meest waarschijnlijk voorkomt om belangrijke klanten en prospects te bereiken. 

Wilt u meer weten over online marketing strategieën? Dan kunt u een email sturen naar zoekmachine optimalisatie bureaus of neem contact op met www.think-online.nl.

Reacties zijn gesloten.